I.v.m. een storing zijn de betalingen van 28 maart niet verricht. Er wordt momenteel hard gewerkt om alle betalingen vandaag (29 maart) nog te verwerken. Daarnaast worden de betalingen van 4 april verplaatst naar 2 april. Hierdoor kunnen er eventueel correcties ontstaan. Onze excuses hiervoor.

Mogen we je beter en sneller helpen?

Kies je profiel en wij passen onze website daar speciaal op aan:

Profiel wijzigen? Dat kan hier

Solliciteer direct
“Acture adviseert en ondersteunt onze vestigingen met hun unieke behoeften.”

Acture heeft vooral een adviserende rol

Covebo is ruim 10 jaar klant van Acture. Omdat de uitzendgroep hard gegroeid is, hebben we als partner op het gebied van verzuimbegeleiding in Ziektewet en loondoorbetaling, meebewogen op de veranderingen die hebben plaatsgevonden. Martyna: “De verschillende vestigingen hebben veel verantwoordelijkheid en beslissingsbevoegdheid. Dat betekent dat verzuimbegeleiding bij de vestigingen zelf belegd is en dat wij vanuit het Support Center een faciliterende rol hebben. Samen met Acture zorgen we ervoor dat zij de best mogelijke uitvoering van verzuimmanagement kunnen bewerkstelligen. Dit doen we door hen van informatie te voorzien, vragen te beantwoorden, naar behoefte te ondersteunen en desgewenst trainingen te verzorgen.”

Verschillende vestigingen met unieke behoeften

De verschillen tussen de vestigingen zijn groot en daar ligt dan ook de uitdaging voor Acture. Iedere vestiging maakt eigen keuzes en dat geldt ook voor de inrichting van de verzuimbegeleiding. Onder andere is de grootte van de vestiging hiervan op invloed, maar ook de doelgroep: zijn het Nederlandse of Europese arbeidskrachten? En het vakgebied speelt bijvoorbeeld ook een rol: betreft het een vestiging in de logistiek of in de productietak? Martyna: “Wat voor de ene vestiging goed werkt, kan voor de andere vestiging minder goed werken. Voor Acture is het goed zoeken naar wat de beste manier van samenwerken is.”

“Covebo heeft een nogal ingewikkelde organisatiestructuur. Acture beweegt hier heel makkelijk in mee.”

Onrust in de organisatie bij het worden van eigenrisicodrager

Sinds 2020 is Covebo eigenrisicodrager voor de Ziektewet en dus zelf verantwoordelijk – samen met Acture – voor de begeleiding bij ziekte. Martyna: “Dit was voor de organisatie een hele omschakeling. Want, hoe ga je daarmee om? Hoe richten we onze processen in? We hebben nu veel meer te maken met uitzendmedewerkers die ziek uit dienst gaan, maar nog wel steeds door ons begeleid moeten worden. Dit bracht – en brengt nog steeds – bij de verschillende vestigingen onrust met zich mee.” De casemanagers van Acture hebben een adviserende rol: hoe kunnen we een vestiging optimaal ondersteunen, zodat alles met betrekking tot verzuim goed verloopt? Martyna: “We zijn zeer tevreden over hoe Acture dit oppakt. Er is geen vaste aanpak of werkwijze en dat kan lastig zijn. De casemanagers bezoeken proactief onze vestigingen om het gesprek aan te gaan. Mooi om te zien hoe ze een soms wat negatieve mindset kunnen ombuigen naar een positieve samenwerking.”

Proactieve houding

Martyna is zeer tevreden over de samenwerking met Acture. Met name de proactieve communicatie en het meedenken wordt als prettig ervaren. Martyna: “Acture is echt de spil tussen het Support Center en de verschillende vestigingen. Ze denken met ons mee en geven – zowel gevraagd als ongevraagd – advies. Wanneer ze merken dat het bij een vestiging niet helemaal lekker loopt, dan zoeken ze direct naar een oplossing en nemen daar zelf het voortouw in. Acture kijkt ook goed naar onze ontwikkelingen en toekomstplannen, om daar vervolgens proactief op in te spelen. Het voortschrijdend inzicht van Acture zorgt ervoor dat ze open staan voor nieuwe ideeën. Stel we komen ergens mee, dan denken ze met ons mee: heeft het kans van slagen, kunnen we het implementeren?”

Acture Activeert

De visie van Acture is dat het hebben van werk de beste inkomenszekerheid is. We activeren deelnemers om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Grip op verzuim door mensen in beweging te brengen. Martyna ziet deze visie terug in de dienstverlening en de mentaliteit van de medewerkers. Martyna: “Ik ga regelmatig op pad met medewerkers van Acture. Bijzonder om te zien hoe ze de vestigingen weten te activeren. Het activerende kwam ook duidelijk naar voren toen Acture de digitale casemanager introduceerde. Ideaal voor Covebo aangezien we ook in de weekenden werken en met buitenlandse uitzendkrachten te maken hebben en dus met verschillende talen. Acture is altijd in actieve beweging om te kijken naar hoe de dienstverlening aangevuld en geoptimaliseerd kan worden.”

Nieuwsgierig?

Ben jij na het lezen van deze positieve ervaring benieuwd wat Acture voor jouw organisatie kan betekenen?

Laten we kennismaken!