FAQ

Inhoudsopgave

    WW

    Privacy

  • Hiervoor kun je terecht bij onze Functionaris gegevensbescherming. In ons privacystatement lees je hoe je contact kunt opnemen.

    Wij handelen bij de verwerking van persoonsgegevens volgens de wettelijke regels. Vind je dat wij niet correct met jouw persoonsgegevens omgaan? Dan kun je een klacht indienen via ons klachtenformulier. Acture neemt iedere klacht serieus en reageert binnen 24 uur. Je hebt ook altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Jazeker. Je hebt het recht om jouw persoonlijke gegevens in te zien en te wijzigen. Hierbij volgt Acture de Regeling Inzage en Correctierecht UWV. Een verzoek om inzage of wijziging moet schriftelijk ingediend worden en de volgende gegevens van jou bevatten:

    • Volledige naam en voorletters
    • Adresgegevens
    • Geboortedatum
    • Burgerservicenummer of - als je dit niet hebt - jouw sofinummer
    • Een kopie van jouw (geldige) legitimatiebewijs
  • Jouw (ex-)werkgever heeft ons ingeschakeld om de begeleiding met betrekking tot jouw WW uit te voeren. Wij kunnen deze taken alleen uitvoeren door jouw persoonsgegevens te verwerken. Daarom heeft jouw (ex-)werkgever deze aan Acture verstrekt. Als het goed is, ben je hierover ingelicht door jouw (ex-)werkgever. Gedurende de begeleiding kan Acture vragen om zelf ook persoonsgegevens te verstrekken.

  • Acture hecht grote waarde aan jouw privacy! Wij staan garant voor een correcte en veilige verwerking van vertrouwelijke informatie binnen onze organisatie. Niet alleen zijn we ISO 27001 gecertificeerd, ook staan we geregistreerd bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de instantie die toeziet op correcte omgang met privacygevoelige informatie. We vinden het belangrijk dat jij weet wie jouw gegevens verwerkt, waarom dat gebeurt en wat de verwerking inhoudt. Bij jouw eerste contact met Acture ontvang je daarom een brief met ons privacystatement.