WGA-uitkering
Begeleiding en re-integratie bij arbeidsongeschiktheid.
Acture verzorgt de begeleiding tijdens jouw arbeidsongeschiktheid en re-integratie. Dit doen we op verzoek van jouw (ex-)werkgever die ervoor heeft gekozen om eigenrisicodrager te zijn voor de WGA.
Dit kun je verwachten
Alles wat je moet weten over jouw WGA-uitkering
- Afspraken over herstel en re-integratie
Zodra wij horen dat jij recht hebt op een WGA-uitkering, neemt een casemanager van Acture telefonisch contact met je op. We maken een inschatting van jouw situatie en bespreken samen welke instrumenten we inzetten om jouw re-integratie te bevorderen. Dat kan bijvoorbeeld begeleiding door een jobcoach zijn, of de inzet van een jobhunter die voor jou op zoek gaat naar vacatures. Een andere optie is een proefplaatsing, of een spoor 3 traject waarbij we jou voorbereiden op of ondersteunen bij het vinden van passend werk bij een andere werkgever. - Tussentijds contact en advies
Jouw vaste casemanager van Acture neemt regelmatig contact met je op om de voortgang te volgen. En wanneer dit aan de orde is, geven we je advies over toeslagen en aanvullingen op de uitkering.
Heb je een vraag over jouw WGA begeleiding?
Vind hier het antwoord.
Wij snappen dat je veel vragen hebt over jouw begeleiding en re-integratie via Acture. Daarom hebben we de meest gestelde vragen én het antwoord voor jou op een rijtje gezet. Lees je mee?
Acture helpt jou om zo snel mogelijk weer (meer) aan het werk te gaan!
Heb je een klacht of bezwaar?
Wij lossen problemen graag zo snel mogelijk op.
Wij nemen iedere klacht of vervelende ervaring serieus. Lukt het ons vanwege de regelgeving niet om de klacht zelf op te lossen? Dan verwijzen we jou graag door naar de partij die dat wél kan. Samen vinden we altijd een oplossing.