Op deze pagina vindt je de handleiding en de antwoorden op veelgestelde vragen. Vindt je hier het antwoord op jouw vraag niet? Neem dan contact op met de afdeling Sales Support op telefoonnummer 024-890 94 70, of per e-mail preWGA@acture.nl.

Verzuimbestand invullen

  • Vanuit de verzekering wordt verwacht dat jouw organisatie aan de scan meewerkt. We streven namelijk een gezamenlijk doel na: het verminderen van de instroom in de WGA.

  • Als de gegevens niet kloppen kun je contact opnemen met Sales Support.

  • Neem dan contact op met de afdeling Sales Support.

  • Geef op het eerste tabblad aan dat er geen lopende dossiers zijn. Het tweede tabblad hoef je niet te vullen.

  • Op het tweede tabblad vul je de gegevens in van werknemers die vanaf het moment dat jullie klant zijn, ziek zijn geworden. Bijvoorbeeld: Wanneer jullie 1-1-2022 klant zijn geworden, vul je de ziekmeldingen vanaf 1-1-2022 in. Mocht dit lastig zijn, dan mag je ook alle zieken in het bestand zetten. Dan filteren wij op eerste AO dag.

  • Vul hier het parttime percentage exclusief het ouderschapsverlof in.

  • Het SV loon is een van de gegevens waarop risicoprofielen worden geselecteerd.

Verzuimbestand uploaden

  • Mogelijk is de naam van het bestand gewijzigd. De bestandsnaam dient gelijk blijven aan die van het origineel dat je per e-mail hebt ontvangen. Heb je de bestandsnaam niet gewijzigd? Neem dan contact op met de afdeling Sales Support.

  • Nee, voor het uploaden van het verzuimbestand heb je geen inloggegevens nodig. Wil je dossiers inzien (Ziektewet of WGA) dan heb je wel inloggegevens nodig. Heb je geen inloggegevens voor het inzien van dossiers? Neem dan contact op met de afdeling Sales Support.

  • Wij willen graag weten wie het verzuimbestand uploadt, zodat we bij eventuele vragen weten met wie we contact moeten opnemen. Vul daarom hier jouw eigen gegevens in.