Dit kun je verwachten

Alles wat je moet weten over jouw WW-uitkering

  • Afspraken over herstel en re-integratie
    Zodra wij horen dat jij recht hebt op een WGA-uitkering, neemt een casemanager van Acture telefonisch contact met je op. We maken een inschatting van jouw situatie en bespreken samen welke instrumenten we inzetten om jouw re-integratie te bevorderen. Dat kan bijvoorbeeld begeleiding door een jobcoach zijn, of de inzet van een jobhunter die voor jou op zoek gaat naar vacatures. Een andere optie is een proefplaatsing, of een spoor 3 traject waarbij we jou voorbereiden op of ondersteunen bij het vinden van passend werk bij een andere werkgever.
  • De uitbetaling van jouw uitkering
    Ondertussen zetten we het proces in gang voor uitbetaling van jouw WGA-uitkering. Gaat die eenmaal lopen, dan vindt de uitbetaling maandelijks plaats, op de 25e van de maand. Voor de omvang van de uitkering zijn wij afhankelijk van UWV, want alleen deze instantie mag het bedrag bepalen waar jij recht op hebt.
  • Tussentijds contact en advies
    Jouw vaste casemanager van Acture neemt regelmatig contact met je op om de voortgang te volgen. En wanneer dit aan de orde is, geven we je advies over toeslagen en aanvullingen op de uitkering.
Acture helpt jou om zo snel mogelijk weer (meer) aan het werk te gaan!