Wat doet een casemanager?
Een vaste casemanager. Jouw eerste aanspreekpunt.
Kom jij in de Ziektewet, WGA of WW? Je staat er niet alleen voor. Een casemanager van Acture begeleidt jou, geeft advies en schakelt voor jou met je (ex-)werkgever en andere professionals. Wij streven naar een vaste casemanager. Hij of zij is jouw eerste aanspreekpunt én draagt bij aan een snel en effectief herstel- of re-integratieproces.
Van kennismaking tot re-integratie
Onze werkwijze in 3 stappen
- Uitgebreide kennismaking
Zodra wij de melding over jouw ziekte of arbeidsongeschiktheid hebben ontvangen, neemt een van onze casemanagers telefonisch contact met je op. Hij of zij maakt samen met jou afspraken over jouw herstel en re-integratie. Bovendien informeren we je over wat je kunt verwachten en wat jouw rechten en verplichtingen zijn. - Effectieve begeleiding
Afhankelijk van hoelang je ziek blijft en wat de situatie is, neemt jouw casemanager regelmatig contact met je op. Bovendien maakt en bewaakt de casemanager een plan van aanpak. Dit doen we op basis van de adviezen van de bedrijfs- of verzekeringsarts en arbeidsdeskundige. - Snelle re-integratie
Geeft de bedrijfs- of verzekeringsarts en de arbeidsdeskundige aan dat je hersteld bent of meer kunt werken? Of dat bepaalde werkzaamheden voor jou geschikt zijn? Dan zet jouw casemanager op basis hiervan samen met jou vervolgstappen.
Heb je een vraag?
Wij staan voor je klaar.
Heb jij een vraag over jouw uitkering? Bekijk dan eerst of het antwoord staat op onze veelgestelde vragen pagina’s. Is dat niet het geval? Chat, mail of bel! Wij helpen je graag.