Klantverhaal | E&A
Nienke (HR-adviseur) werkt intensief samen met Acture om de verzuimbegeleiding van de voornamelijk internationale flexkrachten in goede banen te leiden. E&A Uitzendbureau heeft in Nederland 19 vestigingen en werkt in de logistiek, industrie, productie en food. Bij E&A staat het welzijn van de flexkrachten centraal. Zo wordt er voor internationale flexkrachten naast werk ook een goede woning, woon-werkverkeer en een passende verzekering geregeld. De Poolse en Roemeense casemanagers van Acture dragen eraan bij dat de arbeidsmigranten zich hier thuis voelen en goed meedraaien in de Nederlandse maatschappij en werkcultuur. In dit klantverhaal legt Nienke uit waarom ze het fijn samenwerken vindt met Acture.
“De Poolse en Roemeense casemanagers zijn ideaal voor onze organisatie.”
Het bewaken van de grote lijnen
De verschillende vestigingen van E&A pakken zelf – samen met de casemanagers van Acture – de verzuimbegeleiding op. Nienke werkt op het hoofdkantoor en bewaakt als HR-adviseur de grote lijnen. Nienke: “Eens in de zoveel tijd neem ik samen met de accountmanager van Acture de cijfers en trends door. Wanneer we zien dat het verzuim bij een vestiging opvallend hoog is, ondernemen we stappen. Samen bepalen we wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat het beter gaat en kiezen we de juiste route.”
Specialistische kennis van de uitzendbranche
Acture heeft veel kennis van sociale zekerheid voor de flexbranche. De flexbranche kent Acture als geen ander en weet precies wat nodig is om zieke flexwerkers zo effectief mogelijk te begeleiden naar herstel. E&A profiteert al ruim 12 jaar van deze specialistische kennis. Nienke: “Acture is een fijne gesprekspartner met veel kennis. Ze geven ons tips en advies, denken mee en dragen oplossingen aan waar we soms zelf nog niet aan gedacht hadden. In de coronaperiode hadden we bijvoorbeeld een flinke piek in ons verzuim met alle gevolgen van dien. Het was fijn om in die periode intensief op te trekken met Acture en samen te bekijken welke mogelijkheden er zijn en hoe met de situatie om te gaan.”
Buitenlandse casemanagers
Een groot voordeel is dat Acture Poolse en Roemeense casemanagers heeft (en ook Kroatisch en Spaans voor de digitale casemanager). Nienke: “Dat werkt zo fijn. De casemanagers spreken de taal van onze arbeidsmigranten én kennen hun cultuur.” Ook de proactieve houding van zowel de casemanagers als accountmanagers maakt de samenwerking prettig voor Nienke. Nienke: “Ik kan een samenwerking met Acture absoluut aanbevelen bij andere organisaties. Wanneer ik ze nodig heb, kom ik bij hen in de lucht en dan wordt er snel gehandeld. Andersom, wanneer zij iets opmerken dan komen ze zelf bij mij in de lucht. Kenmerkend voor de samenwerking is dat we echt partners zijn.”
Proactieve casemanagers en accountmanagers
Acture brengt sociale zekerheid in beweging. Dit doen we door het activeren van bedrijfsprocessen bij de klant om de sociale zekerheid te versnellen. En door het activeren van werknemers om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen. Nienke: “Dat activerende zie ik zeker terug in de samenwerking. Op het gebied van individuele casussen merk ik dat Acture proactief meedenkt wanneer bijvoorbeeld de re-integratie niet zo loopt als we verwacht of gehoopt hadden. Een ander voorbeeld is dat de casemanagers onze flexwerkers activeren om naar Nederland te komen om weer aan het werk te gaan. Bijvoorbeeld wanneer ze ziek zijn geworden tijdens een vakantie in Polen,” Ook organiseert Acture regelmatig workshops over frequent verzuim bij de verschillende vestigingen. Zo wordt het team proactief geïnformeerd en geactiveerd.
Nieuwsgierig?
Ben jij na het lezen van deze positieve ervaring benieuwd wat Acture voor jouw organisatie kan betekenen?
Laten we kennismaken!