“De casemanagers zijn proactief en zitten er altijd bovenop.”

Acture berekent zelf het dagloon

Toen Triade Vitree op zoek was naar een uitvoerder eigenrisicodrager, werd Noëlle door iemand uit het vak getipt op Acture. Noëlle: “Diegene was heel tevreden over Acture. Enkele jaren later ging Triade fuseren met Vitree. Vitree was aangesloten bij een andere organisatie voor de Ziektewet uitvoering. Ter vergelijk en vanwege onze fusie sprak ik ook nog met een andere partij, maar de keuze was snel gemaakt.” Wat onder andere de doorslag gaf, is dat Acture zelf het dagloon voor medewerkers berekent en toepast. Noëlle: “Ik vind het belangrijk dat medewerkers zo min mogelijk nadeel ondervinden. Doordat Acture zelf het dagloon berekent en toepast, ontvangen medewerkers direct bij overgang naar de Ziektewet een vergelijkbaar loon.”

Goede begeleiding bij de opstartfase

Noëlle is vanaf het allereerste moment tevreden over de samenwerking met Acture. Onder andere de goede begeleiding in de opstartfase is haar positief bijgebleven. Noëlle: “Onze contactpersoon bij Acture regelde het allemaal super goed voor ons. Ze legde duidelijk uit wat er moest gebeuren, gaf aan wat ze van me nodig had, zocht zaken voor ons uit, gaf goede tips, begeleidde bij de financiële afwikkeling en nam veelvuldig telefonische contact op om de voortgang te bespreken.” Voor veel organisaties is het zijn van eigenrisicodrager voor de Ziektewet ingewikkelde materie. Daarom vinden wij goede begeleiding en ondersteuning bij het inrichten van de processen essentieel.

Afspraak is afspraak

Wat Noëlle het aller prettigst vindt aan de samenwerking, is dat de medewerkers van Acture proactief zijn en zich altijd aan hun woord houden. Afspraak is afspraak. Noëlle: “Wanneer ik een medewerker aanmeld in het systeem, wordt er de volgende dag al telefonisch contact opgenomen en een brief gestuurd. Bovendien is de medewerker binnen een week bij de bedrijfsarts geweest.” Ook wanneer er bijvoorbeeld bij een aanmelding van een deelnemer informatie mist, trekt Acture direct aan de bel. Zo weet de klant waar die aan toe is en zorgen wij ervoor dat een dossier zo snel mogelijk compleet is. Noëlle: “Wanneer een dossier niet volledig op orde is, wordt er direct een brief gestuurd. Dat zijn van die dingen die ik fijn vind in een samenwerking. Acture zit er bovenop. En zo hoort het ook.”

Nauwe afstemming

Een ander groot pluspunt van Acture vindt Noëlle de communicatie. Noëlle: “Daar zijn ze gewoon kei sterk in.” Ondanks dat vrijwel alles via het systeem gaat, neemt de vaste accountmanager regelmatig contact op om af te stemmen. Noëlle: “Er is bijvoorbeeld een portal waar ik de rapportages kan bekijken. In de praktijk komt dat er alleen niet altijd van. Vanuit Acture wordt dan proactief een mail om de belangrijkste conclusies van de rapportages te delen. Ontzettend prettig, zo hoef ik alleen de mail te lezen om op de hoogte te zijn.” Ook over het nemen van belangrijke beslissingen, communiceren onze casemanager zorgvuldig met de klant. Welke richting kiezen we? Welke vervolgstappen nemen we? We werken daarin echt samen.

“De medewerkers van Acture houden zich áltijd aan hun woord. Afspraak is afspraak.”

Acture Activeert

De visie van Acture is dat het hebben van werk de beste inkomenszekerheid is. We activeren deelnemers om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Grip op verzuim door mensen in beweging te brengen. Noëlle ziet deze visie terug in de dienstverlening en de mentaliteit van de medewerkers. Noëlle: “Een mooi voorbeeld is dat een casemanager van Acture ervoor heeft gezorgd dat één van onze medewerkers uit de WIA is gegaan. Klasse hoe ze dat gedaan heeft. De casemanagers zetten zich voor 100% in en laten het niet los.”

Nieuwsgierig?

Ben jij na het lezen van deze positieve ervaring benieuwd wat Acture voor jouw organisatie kan betekenen?

Laten we kennismaken!